Autor Wątek: Lane Assist (LA) + ACC  (Przeczytany 34218 razy)

omen

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Thanked: 17 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI / 180 KM
  • Skąd: WT
Odp: Lane Assist (LA) + ACC
« Odpowiedź #15 dnia: 2018/06/25 13:15 »
Advertisement
Wg mnie te systemy bardzo usprawniają jazdę. Mam DSG wieć jazda w korkach już niestraszna.
Jak z każdym systemem trzeba się zapoznać i przede wszystkim pamiętać, że TIG to nie jest samochód autonomiczny.
ACC nie wykrywa nieruchomych przeszkód gdy my jesteśmy w ruchu. Stojący na czerwonym świetle samochów dla systemu po prostu nie istnieje. Co dziwne pojawia się gdy już się za nim (ręcznie, czyli nożnie) zatrzymamy. Czemu tak jest nie wiem. Być może powodowałoby to zbyt dużo błędów np wykrywanie barierki na łuku lub innych wysepek (co czasem sie może przytrafić i czeka nas automatyczne awaryjne hamowanie).

Należy również pamiętać że system nie widzi czerwonego światła ;> Jadąc za kimś wyhamujemy przed skrzyżowaniem, ale jak jesteśmy pierwsi to dla systemu droga jest wolna. Może się wydawać komuś kto nigdy nie jeździł na ACC głupie to co piszę ale systemy trochę "rozluźniają" mózg i trzeba mieć tego swiadomość.
To na dal my siedzimy za kierownicą!

Po dłuższej jeździe gdy na trasie mamy swiatła a system zachowywał sie do tej pory poprawnie (zwalniał/hamował i ruszał przed autami=przeszkodami) gdy widzimy czerwone światło nasz mózg traktuje je jako przeszkodę przed którą musimy się zatrzymać. Może się pojawić błędna interpretacja, że skoro wcześniej przeszkoda= zwalnianie/ hamowanie, to i tym razem tak będzie.
« Ostatnia zmiana: 2018/06/25 13:17 wysłana przez omen »
 
The following users thanked this post: bartw

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Lane Assist (LA) + ACC
« Odpowiedź #16 dnia: 2018/08/31 08:12 »
Również wg mnie stosowanie ACC + Lane Assist + Traffic Jam Assist to świetna sprawa.
Praktycznie większość moich jazd to jazda z włączonym ACC. Zarówno na trasach szybkiego ruchu jak i w mieście.
W sprzyjających warunkach praktycznie nie używa się pedału przyspieszenia ani hamulca. Po samoistnym hamowaniu przy dłuższym postoju np. na światłach czy w korku, wystarczy lekko "pyknąć" pedał przyspieszenia lub przycisk aktywacji ACC (RES) na kierownicy i auto już dalej samo jedzie.
Oczywiście przy hamowaniu poprzez naciśnięcie pedału hamulca ACC się wyłącza i trzeba go ponownie aktywować przyciskiem na kierownicy (RES).
 

jeromer

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 49
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Allspace, HL
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Skąd: DW
Odp: Lane Assist (LA) + ACC
« Odpowiedź #17 dnia: 2018/12/08 20:26 »
Huh nie wiedziałem, że nasze Tigi to auta premium  8) ;)  https://www.youtube.com/watch?v=udZNOHdLSDQ