Autor Wątek: Elektryczne napinacze pasów bezpieczeństwa z pakietu Pre-Crash  (Przeczytany 332 razy)

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 789
  • Thanked: 64 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Napęd: 4motion
  • Skąd: ZS
Witam,

Może komuś się przyda.

Jakiś czas temu, chyba jeszcze na starym forum była dyskusja o tym, czy elektryczne napinacze wchodzące w skład aktywnego systemu ochrony pasażerów Pre-Crash dociskają (tzw. pre-tensioning) kierowcę i pasażera do fotela. W teorii wyszło, że tak ale ciężko było to sprawdzić w praktyce i kilka osób pytało, jak wykonać skuteczny test.

Kilak dni temu, jadąc 40km/h po lodzie i błocie pośniegowym ostro zahamowałem na prostym odcinku, żeby ocenić stan nawierzchni. Auto naturalnie wpadło w poślizg, mocno pracował ABS itp, auto zaczęło się lekko obracać bokiem. Droga hamowania była dość długa. W tych warunkach uruchomiły się u mnie po raz pierwszy od 3 lat napinacze, także mogę potwierdzić, że to działa. Dość skutecznie docisnęły mnie i żonę do foteli.  Przypuszczam, że musi być spełniony cały szereg warunków (prędkość, uślizg, ostre hamowanie i mocna ingerencja ABS itp.) aby to przetestować. W praktyce może być trudno to powtórzyć (robiłem podobne testy przyczepności wcześniej, ale napinacze się nie uruchomiły).
 
The following users thanked this post: VENOM

VENOM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 292
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: H + R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Napęd: 4motion
  • Skąd: SK
Może komuś się przyda.

Jakiś czas temu, chyba jeszcze na starym forum była dyskusja o tym, czy elektryczne napinacze wchodzące w skład aktywnego systemu ochrony pasażerów Pre-Crash dociskają (tzw. pre-tensioning) kierowcę i pasażera do fotela. W teorii wyszło, że tak ale ciężko było to sprawdzić w praktyce i kilka osób pytało, jak wykonać skuteczny test.

Dokładnie ja pytałem. Wtedy stanęło na tym, że system sprawdzi się przed samym dzwonem. Był też filmik z youtuba prezentacja arteona, gdzie właśnie przy poślizgu dociagało kierowcę. A jednak udało Ci się uaktywnić system, wielkie dzięki za opis. Dopytam tylko czy dociagniecie było silne?
 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 322
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
  • Napęd: 4motion
Dociągnięcie jak dociągnięcie, a napinają - blokuja sie pasy, przy mocniejszym skręcie, hamowaniu?
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 789
  • Thanked: 64 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Napęd: 4motion
  • Skąd: ZS
@Snooper Pasy na pewno blokują się w takich warunkach. Sprawdzone, wliczając zakręty. Wydawało mi się, że to się dzieje nawet w autach bez Pre-Crash.

@VENOM Dociska dość mocno, ale nie tak by wyrwać bark itp. Przy hamowaniu przesunąłem się do przodu i w miarę szybko miałem plecy z powrotem na oparciu. Określiłbym to jako średnio stanowcze, na pewno nie brutalne pociągnięcie. Lepiej jak właściwe (silne) dociągnięcie nastąpi już po tym wstępnym. Na pewno fajnie by było, aby pasy wybierały luz wcześniej - tak ma np. Audi przy ruszaniu (pomaga to przy np. puchowej odzieży itp), ale to co jest jest w T2 raczej wystarczające.
 
The following users thanked this post: Snooper

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 322
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
  • Napęd: 4motion
@Snooper Pasy na pewno blokują się w takich warunkach. Sprawdzone, wliczając zakręty. Wydawało mi się, że to się dzieje nawet w autach bez Pre-Crash.

Pre crash mam zamówiony. Nie odebrałem jeszcze swojego dlatego dopytuję, pamiętam ten watek z tamtego forum i wtedy o tym pytaniu też myślałem. Dzięki za odpowiedź :)

[[size=78%]Na pewno fajnie by było, aby pasy wybierały luz wcześniej - tak ma np. Audi przy ruszaniu (pomaga to przy np. puchowej odzieży itp), ale to co jest jest w T2 raczej wystarczające.[/size]


Tak ma też Merc - i bardzo to chwalę :) kiedyś to zejdzie w standard aut pokroju Tig'a...
 

VENOM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 292
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: H + R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Napęd: 4motion
  • Skąd: SK
No powiem tylko, że dzisiaj doświadczyłem działania tego  systemu.
Zabrzęczało coś w słupku, ściągnęło mnie ale bez mocnych szarpnięć a wszystko to wydarzyło się ułamku sekundy.
Hamowanie połączone z odbiciem w prawo, samochód mógł interpretować jako potencjalny poślizg. Sucha nawierzchnia. Było grubo ale na szczęście obyło się bez kolizji.
Już wiem, że mam i że działa. Więcej nie chcę doświadczać