Autor Wątek: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku  (Przeczytany 2721 razy)

Tiguananiechcęjużmieć

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZS
Odebrałem mojego Tiguana na początku stycznia. Szarpanie zauważyłem po około miesiącu. W marcu zgłosiłem problem do ASO.
Wszystkie objawy identyczne jak opisywaliście plus awaria czujników parkowania i ściąganie w prawo. Dodatkowo zauważyłem, że z trudnością wbija się 2 bieg. Kiedy samochód toczy się powoli na 2 biegu i chcę przyspieszyć to jest chwilowe zamulenie, brak reakcji.
W ASO przyznali, że nie jestem pierwszy z tym problemem, ale nie mogą na chwile obecną tego naprawić. Więc dale czeka mnie irytacja zamiast radość z jazdy.Ļp
 

asta

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 226
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
ściąganie w prawo

tego też nie są w stanie zrobić??
 

Tiguananiechcęjużmieć

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZS
Zrobili update oprogramowania czujników i teraz są ok. Zrobili geometrię kół, ale z szarpaniem dalej nic.
 

asta

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 226
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
obawiam się, że to może być trudny temat
silnik chyba potrzebuje innego softu, a co w tym przypadku z normami np. WLTP

 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 789
  • Thanked: 64 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Napęd: 4motion
  • Skąd: ZS
Mi jak zmieniali soft w Golfie to nie naruszyło to homologacji (wg ASO). Pewnie zatem testują silnik z nowym softem jeszcze raz pod kątem norm WLTP, jeśli jest potrzeba. Co prawda to oszukańcza firma, ale obecnie chyba za bardzo boją się coś odwalić i sporo organizacji patrzy im na ręce.

W Golfie wypuszczenie softu w 100% usuwającego problem zajęło 2 lata (pierwszy soft rozwiązujący problem częściowo ale w miarę OK to ponad rok).
« Ostatnia zmiana: 2019/04/13 22:06 wysłana przez rk »
 

Tiggy

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 50
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI MT / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Aktualizacja: pod filmikiem, który umieściłem na YT wpisują się userzy, którzy potwierdzają, że problem dotyczy też wersji 1.5 ACT 130KM. Gdzieś słyszałem, że to tak na prawdę ten sam silnik tylko z inną mapą - jest w stanie to ktoś potwierdzić?
 

Tiguananiechcęjużmieć

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZS
Na FB była reklama VW T-Cross i ludzie pisali swoje komentarze. Z mojej strony jako komentarz załączyłem link do strony HonestJohn opisujący problem z silnikiem !.5 i zgadnijcie co się stało z moim komentarzem?
 

asta

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 226
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
zgadnijcie co się stało z moim komentarzem?
pewno po nim naprawili Ci samochód   :D   
« Ostatnia zmiana: 2019/04/21 22:08 wysłana przez asta »
 

Tiguananiechcęjużmieć

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZS
Usunęli mój komentarz.  >:(  Ewidentnie chcą zamieść temat pod dywan.
 

asta

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 226
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Usunęli mój komentarz. 
to wstaw kolejny
 

Tiggy

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 50
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI MT / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Mały update (za komentarzami w https://www.honestjohn.co.uk/news/owning-1/2019-01/volkswagen-acknowledges-problem-with-15-tsi-evo-engine/):
 

 Podobno w UK wgrywają poprawkę ECU (narazie Skoda Karoq) - poprawka polega na podbiciu obrotów biegu jałowego ponad 1200 na starcie.
 Na razie ciężko powiedzieć czy jest skuteczna. Z wypowiedzi osoby, której to zaaplikowano, więcej się popsuło niż naprawiło:

Cytat: "The engine now idles from a cold start at 1250rpm whereas before the update it was 1000rpm, will see how the Karoq performs over a few more miles but I have a feeling the update I received has caused other lack of fuel / timing and other ECU related issues. Needless to say I am not impressed or happy with the outcome of THAT update."