Autor Wątek: Klocki i tarcze hamulcowe  (Przeczytany 2062 razy)

VENOM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 292
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: H + R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Napęd: 4motion
  • Skąd: SK
Klocki i tarcze hamulcowe
« dnia: 2018/06/20 11:10 »
Klocki i tarcze hamulcowe to elementy eksploatacyjne, które zużywają zależnie od stylu jazdy jak i środowiska użytkowania pojazdu.
Tak więc, drodzy użytkownicy Tiguanów, jak wyglądają Wasze fabryczne klocki po nastu/dziesięciu tysiącach przejechanych kilometrów?
Czy ktoś z Was zjechał już je do końca, a jeśli tak to po jakim czasie i ilu km?
Mam doświadczenia w tej materii z Passatów, ale chciałbym zdiagnozować jak jest w Tigu.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 789
  • Thanked: 64 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Napęd: 4motion
  • Skąd: ZS
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #1 dnia: 2018/06/20 11:26 »
Na razie 30 tys+ i póki co jest OK. To takie minimum moim zdaniem dla klocków, przy mojej eksploatacji.

Golf 7 wytrzymał 67000 i jezcze tych klocków było na kilka tysięcy. Tiguan raczej nie dociągnie bazując na ilości pyłu na przednich felgach.

Komuś juz się skończyły?
 

Kabe

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 448
  • Thanked: 32 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #2 dnia: 2018/06/20 11:51 »
Moje też przy ~29tys. km wyglądają jeszcze obiecująco, ale sporo km robię poza miastem.
Z drugiej strony ACC chyba cały czas zużywa nam klocki.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 789
  • Thanked: 64 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Napęd: 4motion
  • Skąd: ZS
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #3 dnia: 2018/06/20 11:58 »
Wydaje mi się, że ACC hamuje początkowo silnikiem (nawet jak auto jest ustawione w ECO;) ). Hamulce idą w ruch chwilę poźniej. Interwencji gdzie jest dużo hamowania nie mam, tak samo jak pewności czy to rzeczywiście głównie silnik jest;)

Ja też robię sporo tras.

Ja jeżdzę na Comfort (więc tempomat eko=anemiczny w początkowych etapach reakcji). Zwykle 4 kreski odstępu. 140-160 km/h na ACC. Więc ja głównie wyprzedzam i dość wcześnie zjeżdżam na lewy pas.
« Ostatnia zmiana: 2018/06/20 12:24 wysłana przez rk »
 

Kabe

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 448
  • Thanked: 32 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #4 dnia: 2018/06/20 12:34 »
Ja z takimi ustawieniami jak masz nie umiem jeździć po naszych drogach, według mnie się chyba nie da  :)
 

westsajd

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 54
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: 4motion
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #5 dnia: 2018/06/20 12:49 »
Wydaje mi się, że ACC hamuje początkowo silnikiem (nawet jak auto jest ustawione w ECO;)
A czy w ustawieniu ECO, jadąc na ACC coasting (luz) się w ogóle załącza? W tamtym tygodniu jechałem dłuższą trasę, praktycznie cały czas na ACC i ECO i nie zauważyłem/odczułem, żeby w jakimkolwiek momencie skrzynia rozłączyła napęd.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 789
  • Thanked: 64 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Napęd: 4motion
  • Skąd: ZS
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #6 dnia: 2018/06/20 12:54 »
Chodziło mi właśnie o to, że coasting się nie załącza w EKO jak korzystamy z ACC. Napęd ciągle jest zapięty na wyjściu skrzyni i hamujemy silnikiem.

Ja z takimi ustawieniami jak masz nie umiem jeździć po naszych drogach, według mnie się chyba nie da  :)

Da się, chociaż ja głownie do Niemiec do Berlina jeżdzę i w miarę pustymi ekspresówkami/autostradami (Szczecin-Poznań-Łódź).  Jak jest gęsto to pełen relaks i prawy pas.

Zwykle czasami dodam trochę gazu jak wyprzedzam, aby nie blokować tych z tyłu, chcących jechać szybciej (albo zjadę).

Jak zmniejszę odległość na ACC to przy dużych prędkościach jest za dużo sytuacji, gdy ona może nie wystarczyć. 1 kreska to koło 2 sek, 2=2.5, 3=3, 4=3.5, 5=4 (tak pi razy oko). Także 2 sekundy to naprawdę absolutne minimum, które starczy tylko żeby z ledwością zahamować jak auto z przodu zacznie gwałtowny manewr tego typu. Jak auto z przodu uderzy w inne i stanie w miejscu, to szanse na uniknięcie kolizji są nikłe. To samo tyczy się obiektów leżących na drodze. O kolesiach jadących pod prąd, przebijających bariery nawet nie wspomnę. Jadąc prawym pasem 4 kreski dają już dość dobrą ocenę tego co na lewym się dzieje. Zwłaszcza na krajówkach. A wy na jakich ustawieniach ACC jeździcie?
« Ostatnia zmiana: 2018/06/20 13:10 wysłana przez rk »
 

wojtekw

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline, R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Napęd: 4motion
  • Skąd: SB
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #7 dnia: 2018/06/20 13:26 »
A czy w ustawieniu ECO, jadąc na ACC coasting (luz) się w ogóle załącza?
Nie, nie załącza się. Sporo używam ACC(ustawiony na tryb ECO) i nigdy nie odłączył mi napędu. Wydaje mi się, że jest to nie możliwe do osiągnięcia programowo, ze względu na brak kontroli nad pojazdem przez system w tym momencie.

Napęd ciągle jest zapięty na wyjściu skrzyni i hamujemy silnikiem.
Dokładnie tak. ACC reguluje prędkość odejmując gazu. Dopiero w sytuacji, gdy różnica prędkości pomiędzy nami a poprzedzającym pojazdem jest znaczna, używa hamulców.

Swoją drogą dla mnie nie ma złotego środka, jeżeli chodzi o ustawienie ACC.
Przy ustawieniu ECO dla ACC jazda jest płynna, jednak należy uważać na mocniejsze hamowanie pojazdu z przodu bo ACC nie zawsze nadąża. Drugi minus to słabe rozpędzanie.
Przy ustawieniu Normal samochód rozpędza się dynamicznie, jednak w moim odczuciu reaguje nieco chaotycznie dopasowując prędkość do poprzedzającego pojazdu.
Z ustawieniem Sport dla ACC nie jeździłem.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 789
  • Thanked: 64 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Napęd: 4motion
  • Skąd: ZS
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #8 dnia: 2018/06/20 13:47 »
Swoją drogą dla mnie nie ma złotego środka, jeżeli chodzi o ustawienie ACC.
Przy ustawieniu ECO dla ACC jazda jest płynna, jednak należy uważać na mocniejsze hamowanie pojazdu z przodu bo ACC nie zawsze nadąża. Drugi minus to słabe rozpędzanie.
Przy ustawieniu Normal samochód rozpędza się dynamicznie, jednak w moim odczuciu reaguje nieco chaotycznie dopasowując prędkość do poprzedzającego pojazdu.
Całkowicie się zgadzam. Pierwsza faza reakcji ACC w trybie EKO ACC jest delikatna, jak ktoś hamuje ostro z przodu to niestety najpierw ACC hamuje delikatnie a później bardzo mocno. Jak jest duża różnica prędkości to ten tryb nie jest zbyt dobry. Ja w miarę płynnie zmieniam pasy więc problem słabego rozpędzanie nie dotyka mnie tak bardzo. Jak coś to mu lekko pomagam gazem;)

Normal ma dobre przyśpieszenie ale reakcje wstępne nawet przy dużej odległości są zbyt mocne jak dla mnie. Potrzebował bym hybrydy;)

Ze sport również nigdy nie korzystałem.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1113
  • Thanked: 74 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4motion
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #9 dnia: 2018/06/20 14:10 »
A tak trochę z boku tematu, bo może nie wszyscy wiedzą, ja też się nad tym zastanawiałem czy jak ACC hamuje to czy zapalają się światła stopu?
Teoretycznie powinny się zapalać, ale dopóki nie sprawdziłem w testówce (a właściwie moja żona jadąc za mną) to cały czas mnie to nurtowało.
Odpowiadając na swoje pytanie to oczywiście światła stopu zapalają się.

Ale tutaj nasuwa się kolejne pytanie, czy jak ACC hamuje silnikiem to też się zapalają czy nie?
 

Kabe

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 448
  • Thanked: 32 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #10 dnia: 2018/06/20 15:19 »
A tak trochę z boku tematu, bo może nie wszyscy wiedzą, ja też się nad tym zastanawiałem czy jak ACC hamuje to czy zapalają się światła stopu?
Tak zapalają, w nocy to łatwo zauważyć. 
Odpytałem też kolegę jak jechał za mną kiedy dokładnie się zapalają i wychodzi że przy każdym ostrzejszym hamowaniu, czyli wtedy kiedy ACC używa hamulców.
 

Robert_em

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 120
  • Thanked: 13 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL R-Line
  • Silnik: 2.0TDI 150KM
  • Napęd: 4motion
  • Skąd: ERA
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #11 dnia: 2018/06/20 16:57 »
Po pierwsze proponuję rozdział wątków i utworzenie nowego np. "ACC - eksploatacja", bo koledzy lekko zboczyli z tematu klocków i tarcz.


Po drugie u mnie klocki po 21tys w zupełnie dobrej kondycji, a ponadto nie obserwuję zbyt dużego zapylenia na felgach. (a lubię często spoglądać na moje 20" Suzuki  ;D  ) Ale to może też efekt tego, że najczęściej Tigiem podróżuje żonka "w koło komina"  ;)


A co do ACC to ja używam (jak już jadę w trasę) w trybie sport i do tego najczęściej na jednej kresce, czasem na dwóch. Ale ja obserwuję nie auto przede mną, ale to co jest przed nim i bardzo często zaczynam hamować wcześniej niż delikwent przede mną. Oczywiście mówimy o warunkach dobrej widoczności i przyczepności, a nie o nocy w deszczu  ;)  W trudnych warunkach raczej nie korzystam z ACC w ogóle.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 596
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Napęd: 4motion
  • Skąd: ZS
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #12 dnia: 2018/06/20 17:19 »
Po pierwsze proponuję rozdział wątków i utworzenie nowego

Zgłaszasz się na pierwszego moderatora? ;-)
 

Kabe

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 448
  • Thanked: 32 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #13 dnia: 2018/06/20 17:21 »
Po pierwsze proponuję rozdział wątków i utworzenie nowego np. "ACC - eksploatacja", bo koledzy lekko zboczyli z tematu klocków i tarcz.
Dobry pomysł.
@arekp prośba o zadziałanie

A co do ACC to ja używam (jak już jadę w trasę) w trybie sport i do tego najczęściej na jednej kresce, czasem na dwóch. Ale ja obserwuję nie auto przede mną, ale to co jest przed nim i bardzo często zaczynam hamować wcześniej niż delikwent przede mną. Oczywiście mówimy o warunkach dobrej widoczności i przyczepności, a nie o nocy w deszczu  ;)  W trudnych warunkach raczej nie korzystam z ACC w ogóle.
Ja potestowałem różne ustawienia i ACC mam w trybie NORMAL, natomiast odległość na najmniejszą czyli 1 kreska. Inaczej nie umiem jeździć na polskich drogach. I tak bardzo dużo kierowców uważa że blokuje drogę widząc że mam spory odstęp przed sobą i za cel biorą sobie wyprzedzenie mnie z prawej - masakra. Jeździć na ACC naprawdę trzeba się nauczyć, np. włączenie migacza nie powoduje przez moment zwalnia przed autem przed nami bo system wie że zaraz go miniemy. Ale jak zrobimy wymijanie zbyt blisko to potrafi Front Assist wyświetlić czerwmy samochód "HAMUJ" i czasami przyhamować nagle.
 

Robert_em

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 120
  • Thanked: 13 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL R-Line
  • Silnik: 2.0TDI 150KM
  • Napęd: 4motion
  • Skąd: ERA
Odp: Klocki i tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #14 dnia: 2018/06/20 17:27 »
Po pierwsze proponuję rozdział wątków i utworzenie nowego

Zgłaszasz się na pierwszego moderatora? ;-)

Na nic się nie zgłaszam, dobrze sobie radzisz póki co :)
Jak uznasz, że potrzebujesz wsparcia - nie odmówię, bo podejmowaliśmy tą decyzję wspólnie w kilka osób i nie fair by było, abyś wszystko robił sam.